Du är här:
  1. Höörs kommun /
  2. Lättläst /
  3. Miljö och Boende /
  4. Vatten och avlopp
Lyssna

Vatten och avlopp


Kommunalt vatten


Kommunen sköter vatten- och avloppsledningar
i Höör, Tjörnarp och Norra Rörum.
Där kommer vattnet i kranen från ett vattenverk.
Husen vi bor i har vattenmätare som mäter
hur mycket vatten vi använder.
Man betalar bara för det vatten som används.


 

Kommunalt avlopp

Reningsverken renar det smutsiga vattnet
som kommer från toaletten.
Reningsverken renar också badvatten,
duschvatten och tvättvatten som
kommer från husen där vi bor.
Man betalar för reningen av det vatten som smutsats ned.

Har du frågor om din vattenräkning eller din vattenmätare
ring telefon 0413-281 23.
Har du andra frågor om vatten och avlopp
kontakta Magnus Brom.


 

Enskilt vatten


Om du bor på landet kan vattnet komma
från en egen brunn på tomten.
Då har du ingen vattenmätare.
Då betalar du inte för vattnet.

Har du frågor om vatten från egen brunn
kontakta Malin Åberg.


 

Enskilt avlopp


Om ditt hus inte är kopplat till ett reningsverk
kan avloppsvattnet renas på andra sätt
på din egen tomt.
En sådan reningsanläggning kallas enskilt avlopp.
För enskilt avlopp måste du söka tillstånd hos kommunen.

Har du frågor om enskilt avlopp
kontakta Trine Gadmar.

Sidan kontrollerad 06 december 2013Kommentera sidan

Höörs kommun | Box 53 | 243 21 Höör | 0413-28000 I Org.nr 212000-1116 |
xltw%tzExlry%u%s6m}zxKszz}6%spxltw%tzE%t}typ6rloxl}Kszz}6%spxltw%tzEvzxx%uyKszz}6%spvzxx%uyKszz}6%sp