Totalt grill- och eldningsförbud

Det råder fortfarande förbud mot att elda och grilla i Skåne. Däremot är det från klockan 16.00 den 13 augusti åter tillåtet att grilla på den egna tomten, men grillen måste vara upphöjd från marken.
Total ban on grilling and lighting fires in Skåne / Totales Grill und Feuerverbot in Skåne / Täydellinen tulenteko-ja grillauskielto ulkona tästä päivästä ( 25.7) lähtien koko Skåne läänissä. / دايتا من ٢٣ يوليو ممنوع منعاً باتاً اشعال النار و الشواء في مقاطعة سكونا

Dricksvatten och avlopp – lättläst

Dricksvatten och avlopp sköts av ofta av kommunen. Men om du bor på landet har du kanske egen brunn och eget avlopp.

Om du har kommunalt vatten
kommer vattnet i kranen från ett vattenverk.
Kommunalt vatten har till exempel alla som
bor inne i samhället Höör

Har du kommunalt avlopp går
avloppsvattnet från bostaden till ett reningsverk.

Om du har frågor om kommunalt vatten och avlopp
ska du kontakta Mittskåne Vatten.
Mittskåne Vatten sköter vatten och avlopp
i Höör och Hörby.

Enskilt vatten

Om du bor på landet kan vattnet komma
från en egen brunn på tomten.
Då har du ingen vattenmätare.
Då betalar du inte för vattnet.

Har du frågor om dricksvatten
ska du kontakta kommunen.

Enskilt avlopp

Om ditt avlopp inte är kopplat till ett reningsverk
kan avloppsvattnet renas på andra sätt
på din egen tomt.
En sådan reningsanläggning kallas enskilt avlopp.
För enskilt avlopp måste du söka tillstånd hos kommunen.

Har du frågor om avlopp
ska du kontakta kommunen.

Translate

You can use Google Translate to translate the contents of hoor.se. To do that, select the language you would like to translate into in the list below.

Please bear in mind, since the Google Translate is an automatically generated translation, we do not take any responsibility for errors in the text.