Lämna in inkomstuppgifter via e-tjänsten Medborgartjänst, vård och omsorg

Nu kan du anmäla dig till vår medborgartjänst via en e-tjänst om du beviljats vård- och omsorgsinsatser från Höörs kommun. Du kan även ha kontakt med din handläggare via denna e-tjänst.

När du är beviljad insatser från Höörs kommun så ska du skicka in inkomstuppgifter. Tidigare har blanketten inkomstförfrågan skickats ut per post i samband med att du startar insatserna. Nu kan du välja att använda vår e-tjänst när du ska lämna dina inkomstuppgifter till kommunen.

Inkomstuppgifterna är till för att vi ska kunna debitera dig korrekt. Du kommer att behöva lämna inkomstuppgifter så länge som du har beviljade insatser från kommunen.

Registrera dig för att ta del av e-tjänsten

För att kunna använda e-tjänsten behöver du kontakta din avgiftshandläggare som lägger till dig i vårt system. Du kan även anmäla en anhörig eller god man som kan få tillgång till detta för din räkning.

Avgiftshandläggare:

Hannah Jörnestad – 0413 – 284 48

Lena Andersson – 0413 – 285 11

Christoffer Nilsson – 0413 – 285 25

Du når e-tjänsten här: Medborgartjänst, vård och omsorg men även via E-tjänster och blanketter som finns överst på Höörs kommuns webbplats.

Logga in med e-legitimation

För att kunna använda e-tjänsten krävs det att du loggar in och legitimerar dig med bank-id, mobilt bank-id eller Freja eID. E-tjänsten är anpassad för dator, surfplatta och mobil.