Konsumentvägledningen är tillbaka

Den 1 mars startar konsumentvägledningen på nytt i kommunal regi, efter ett kortare uppehåll. Du hittar våra nya konsumentvägledare i kommunhusets medborgarcenter.

Våra konsumentvägledare kan bland annat ge råd om hur du ska göra vid felköp och reklamationer. De kan reda ut lagstiftning, informera om dina rättigheter som konsument och hur du ska gå vidare.

Lena Andersson och Anna karlqvist, konsumentvägledare
Lena Andersson och Anna Karlqvist är kommunens nya konsumentvägledare.

Hjälp till självhjälp

Syftet med konsumentvägledningen är att ge dig som medborgare stöd och hjälp till självhjälp vid köp, reklamationer och tvister. Du når våra konsumentvägledare, Lena Andersson och Anna Karlqvist, på telefon eller via e-post. Det går också bra att boka ett personligt besök. Konsumentvägledningen har öppet samma tider som kommunens medborgarcenter.

Bättre  tillgänglighet

Höörs kommun hade tidigare ett samarbete kring konsumentrådgivning med Eslövs kommun, som upphörde i våras. Den nya lösningen innebär att konsumentrådgivningen blir mer tillgänglig och flexibel, med betydligt bättre öppettider än tidigare.

– Det här har löst sig på ett brilliant sätt och det är viktigt att vi kan ge stöd till konsumenterna, säger Stefan Lissmark, kommunalråd i Höör.

Konsumentvägledningen i Höör är genom ett avtal med Hörby kommun även öppen för medborgare i Hörby.

Till sidan om Konsumentvägledning

Translate

You can use Google Translate to translate the contents of hoor.se. To do that, select the language you would like to translate into in the list below.

Please bear in mind, since the Google Translate is an automatically generated translation, we do not take any responsibility for errors in the text.