Den 1 mars startar konsumentvägledningen på nytt i kommunal regi, efter ett kortare uppehåll. Du hittar våra nya konsumentvägledare i kommunhusets medborgarcenter.
Våra konsumentvägledare kan bland annat ge råd om hur du ska göra vid felköp och reklamationer. De kan reda ut lagstiftning, informera om dina rättigheter som konsument och hur du ska gå vidare.

Hjälp till självhjälp
Syftet med konsumentvägledningen är att ge dig som medborgare stöd och hjälp till självhjälp vid köp, reklamationer och tvister. Du når våra konsumentvägledare, Lena Andersson och Anna Karlqvist, på telefon eller via e-post. Det går också bra att boka ett personligt besök. Konsumentvägledningen har öppet samma tider som kommunens medborgarcenter.
Bättre tillgänglighet
Höörs kommun hade tidigare ett samarbete kring konsumentrådgivning med Eslövs kommun, som upphörde i våras. Den nya lösningen innebär att konsumentrådgivningen blir mer tillgänglig och flexibel, med betydligt bättre öppettider än tidigare.
– Det här har löst sig på ett brilliant sätt och det är viktigt att vi kan ge stöd till konsumenterna, säger Stefan Lissmark, kommunalråd i Höör.
Konsumentvägledningen i Höör är genom ett avtal med Hörby kommun även öppen för medborgare i Hörby.