Kommunen nås inte på telefon måndag eftermiddag

Du kan inte nå kommunen på telefon från måndag den 6 april klockan 14.30 fram till tisdag morgon den 7 april på grund av en akut teknisk åtgärd. Det kan även förekomma ett visst uppstartsproblem av telefonin tisdag morgon.

Vårt huvudnummer, 0413-280 00, påverkas och kan inte ta emot samtal. Det går heller inte att ringa 0413-28xxx-nummer till någon av kommunens medarbetare. Om ditt ärende inte kan vänta, kan du skicka e-post till kommun@hoor.se.

Konsumentvägledning

Konsumentvägledning är en opartisk verksamhet som ger dig som privatperson vägledning i vilka rättigheter och skyldigheter du har som konsument.

Konsumentvägledningens syfte är att ge medborgarna i Höörs och Hörbys kommuner hjälp till självhjälp vid reklamation och tvistelösning. Våra råd ska endast ses som en allmän vägledning och är inte bindande.

Konsumentvägledningen hanterar inte tvister mellan två privatpersoner eller två näringsidkare. I dessa fall kan du vid behov kontakta en jurist. Vi förhåller oss neutrala och agerar inte ombud.

Du kan kontakta konsumentvägledarna via e-post, telefon eller genom besök i Medborgarcenter Höör. Vägledningen är kostnadsfri.

Till konsumentvägledaren kan du vända dig:

  • för att få råd före ditt köp.
  • för att få veta vilka rättigheter och skyldigheter du har som konsument.
  • för att få information om vilka regler och lagar som gäller för dig som konsument.
  • för att få information om hur du gör när du ska klaga.
  • för att få råd om vad du ska göra när du och ett företag inte är överens.

Translate

You can use Google Translate to translate the contents of hoor.se. To do that, select the language you would like to translate into in the list below.

Please bear in mind, since the Google Translate is an automatically generated translation, we do not take any responsibility for errors in the text.